הר הלל
חזור

הר עטוף בשמיכה ירוקה, שופע פריחה ומלא יופי שליו. מומלץ לקחת מגדיר פרחים.

חבל ארץ: רכס הרי מירון.

דרגת קושי: בינוני.

אורך מסלול: כ-4 ק"מ.

עונות: כל עונות השנה.

מאפיינים: למיטיבי לכת, מעגלי,  טיול פריחה.

איך מגיעים: מכביש 85 פונים צפונה לכביש מספר 864 בצומת רמה, ממשיכים לנסוע עד הגעה לפנייה ימינה לעבר בית ג'אן.

דרך כביש 89 פונים דרומה לכביש מספר 864 בצומת חסן, וממשיך בכביש עד הפניה שמאלה לבית ג'אן בצומת.

ממשיכים עם הדרך לבית ג'אן ונשארים על הדרך הראשית, ממשיכים עם הכביש שלצידו סימון שבילים שחור, בסוף הרחוב, לצד קופת חולים פונים ימינה, וממשיכים עד הכיכר בה פונים שמאלה.

לאחר הפנייה שמאלה ממשיכים ישר עד לצומת T בה פונים ימינה ומיד בצומת שלאחריה ישנו עמוד חשמל ולו סימון שבילים כחול, בצומת זו פונים שמאלה וממשיכים בכיוון הסימון הכחול של עמוד החשמל בדרך שרובה סלולה כ-3 ק"מ עד לפיצול דרכים, מצד ימין נמצא החניון בו נחנה את הרכב.

על המסלול:

מהחניון נתחיל ללכת מזרחה בשביל עפר בעל סימון ירוק. לאחר הליכה של כ-ק"מ בשביל שלצדיו שרועים מטעים ושדות של תושבי בית ג'אן והרי הגליל העליון נגיע לשביל מסומן שחור אשר פונה שמאלה ומטפס אל עבר הר הילל. לאחר כ-450 מטרים של דרך עשירה בעצים וצמחים רבים ומגוונים נגיע אל דרך עפר המסמנת את סוף העלייה.

ניתן להמשיך לעלות עוד כ600 מטרים בדרך עפר שמובילה אל פסגת הר הלל שבה נהנה מתצפית יפיפייה וקסומה. לאחר התצפית נמשיך עם השביל השחור אל עבר שער ברזל העובר לשביל האדמונית.

השביל הבא יורד מהר הלל ואורכו כ-300 מטרים, בשביל זה ניתן להנות במשך שבועיים ימים החל מאמצע חודש אפריל  מפריחה אדומה מרהיבה ומיוחדת במינה של פרח האדמונית, פרח דמוי ספל ענק שבמרכזו פקעת אבקנים צהובה. פרח זה אסור לקטוף.
לצד האדמונית ניתן להבחין בסחלבים רבים.

עם השביל המסומן שחור נמשיך לרדת אל עבר מפגש עם דרך עפר בה נפנה שמאלה לכיוון הסימול הכחול ולאחר הליכה של כ-2 ק"מ נגיע לחניון.