יערות ותצפיות
חזור

בין בנייני העיר ניצב לו יער ירושלים, עצים גבוהים וחיות יער, מתחת לעצים הנישאים נוכל להבחין בפריחת רקפות ופרחים נוספים ויפים. טרסות והרים הנשקפים מהיער מוספים לאווירה. טיול קליל ונחמד.

חבל ארץ: ירושלים.

דרגת קושי: קל.

אורך המסלול: כ-3 ק"מ.

עונות: סתיו, חורף, אביב וקיץ.

מאפיינים: מתאים למשפחות ומעגלי.

איך מגיעים:

נכנסים לירושלים מכביש 1 ופונים ימינה בגינות סחרוב, ממשיכים עם הכביש עד הצומת לרחוב כנפי נשרים. פונים שמאלה ברמזור, וברמזור הבא פונים ימינה לרחוב פרבשטיין, בצומת השנייה פונים ימינה ל"מרדכי איש שלום" ואז הכביש מתעקל ומגיעים לפניה ימינה לאזור אין כניסה. כעת ניתן להחנות את הרכב, צועדים ורואים משמאל את גן אוסטרליה ובו נתחיל את המסלול, וכעת נצעד בסימון שבילים בצבע כחול.

על המסלול:

את המסלול נתחיל בגן אוסטרליה, במהלך דרך זו נלך בין עצים נישאים, ונבחין במערות ודרבנים וחיות יער נוספים, בין המערות והעצים פזורים פרחים יפים ונחמד לעצור ולראות את הנוף. בהמשך הדרך נגיע לתצפית על הסכר, סכר בית זית. נמשיך חזרה לתוך היער מהאזור של התצפית ונטייל בין הארזים הגבוהים, בהמשך נעבור באזורים היסטוריים עם מבנים מעטים ועתיקות בתוך סבכי היער. כעת ניתן לטפס במעלה ההר ולהגיע לתצפית פנורמית ורחבה על העיר, היער וההרים, נעבור בין טרסות רבות, טרסות הנמצאות כבר מאות ואף אלפי שנים באזור, וחלק שחודשו.

כעת, מאזור החניון, חניון אונטיריו צועדים עדיין בסימון שבילים הכחול, חוצים עם השביל את הכביש, ממשיכים דרך חורשת עצי אלון וברוש וחוזרים חזרה לנקודת התחלה.