יער אודם
חזור

מסלול קצר מעגלי ומיוחד, בתוך יער אלונים מרהיב בו מסתתר מכתש וולקאני אשר בעונת האביב מתכסה בשמיכת סחלבים.

חבל ארץ: רמת הגולן.

רמת קושי: קל.

אורך המסלול: כ-2 ק"מ.

עונות: כל עונות השנה, באביב ישנה פריחת סחלבים יפיפייה.

מאפיינים: מעגלי, טיול פריחה.

איך מגיעים: בכביש 99 מכיוון הבניאס נוסעים למסעדה, בכניסה הדורמית למסעדה, בצומת יער אודם פונים מערבה לכביש 978 אל עבר היישוב אודם, לאחר נסיעה של כ-3 ק"מ, כ-200 מטרים לפני הפנייה ליישוב עצמו, נרד מערבה בשולי הכביש, ונחנה את האוטו לצד השביל המסומן בשחור.

על המסלול:

נתחיל בהליכה במסלול השחור, העובר בינות עצי אלון שונים וליבנה,  ולאחר כ-500 מטרים של הליכה בין עצי היער הטבעי, שלאדם יד רק בעיצובו, נגיע על ה"ג'ובה הגדולה"- היא המכתש הוולקאני, בתוכו ניתן יהיה להבחין בצמחייה מרובה ומגוונת.

לאחר המכתש נחזור באותה הדרך אל הרכב.

נחזור בנסיעה אל מסעדה ובצומת יער אודם נפנה מערבה, לאחר כ-1.5 ק"מ הכביש מתעקל שמאלה ובסופו ישנו שביל הליכה כחול.

נלך עם השביל ולאחר כמה עשרות מטרים נגיע לעלייה קלה בינות עצי היער אל עבר תל אל קצעה. עם השביל נמשיך לכיוון מטע תפוחים יפיפה אך חסום, נלך מדרום למטע בשביל עפר לא מסומן עד לשביל המסומן אדום.

פנייה שמאלה בשביל האדום והליכה של כ-2.5 ק"מ תוביל אותנו אל עבר פסגת הר אודם.

אך ע"מ לחזור אל הרכב נצטרך לפנות צפונה (ימינה) בשביל, ובסמוך לכביש לפנות ימינה, ללכת בדרך עפר מקבילה לכביש עד ההגעה לרכב.