נחל גוש חלב
חזור

נחל ייחודי הזורם מכפר ג'יש אל עבר נחל צבעון ויער ברעם, בדרכו מספר לנו סיפוריה גבורה מתקופת בית שני ומעניק לנו נוף גלילי קסום ונפלא ומעיינות שופעי חיים.

חבל ארץ: צפון הגליל העליון.

דרגת קושי: קל.

אורך המסלול:  כ-4 ק"מ.

עונות: סתיו, אביב וחורף.

מאפיינים: טיול פריחה, מתאים לאופניים, חלק משביל ישראל.

איך מגיעים:
לנקודת ההתחלה- נוסעים בכביש 89 העולה מצפת לסאסא ולאחר כ40 ק"מ נכנסים לכפר הערבי מרוני ג'יש (גוש חלב), ממשיכים ישר עד לסניף הדואר שם פונים ימינה ברחוב אשר בסופו שביל עפר המסומן ירוק.

לנקודת הסיום- על כביש 89 מגיעים לצומת חירם בה פונים ימינה לכביש 899. לאחר 2 ק"מ מגיעים לצומת ברעם בה פונים שוב ימינה ולאחר עוד נסיעה של כ-2.5 ק"מ ישנה פניה שמאלה לקיבוץ ברעם, לא פונים בה אלא ממשיכים ישר בכביש עוד כ-800 מטרים נראה פנייה נוספת ימינה המובילה אל עבר דרך עפר המסומנת בסימון שבילים אדום ובסימון שביל ישראל.

על המסלול:
תחילת הטיול בפאתי הכפר אשר מוכר כמקום קבורת צדיקים אליו נהוג לעלות לרגל.
הכפר מוכר כיהודי מלפני '2000 שנה בעקבות הסיפור של יוחנן מגוש חלב, שלאחר כיבוש הרומאים שינה את דעתו שאין למרוד בהם, הפך למנהיג המורדים כבש את הכפר ובנה אותו מחדש והפך גיבור.

נלך בשביל הירוק  שלצדו המערבי של הנחל, לאחר כ-700 מטרים נראה שרידים של בית הכנסת העתיק של גוש חלב, לאחר בית הכנסת עם המשך השביל נגיע לשני מעיינות עין ברדי ועין רחו.

השביל היורד נפגש עם אפיק נחל מימין אשר נשפך אל נחל גוש חלב, השביל הירוק ממשיך להוביל אותנו לאורך כ-2 ק"מ לצד אפיק נחל גוש חלב, במהלך הדרך נוכל לראות שרידי תחנות קמח  אשר מחוברים באמת מים יפה.

במהלך ההליכה נגיע למפגש בין נחל גוש חלב ונחל צבעון, נפנה צפונה (ימינה) בדרך עפר מסומנת אדום ולאחר כ-1 ק"מ הליכה לצד עין חלב עין פועה ועין גרגר, שלושה מעיינות שופעים הירודים אל נחל צבעון נגיע למפגש עם כביש 899 שם נמצא הרכב המאסף.